Linus Johansson förlänger med Färjestad BK
Publicerad: 2020-01-17
Lagbygget
Lagkapten Linus Johansson och Färjestad BK har kommit överens om en kontraktsförlängning.
– Det känns väldigt bra, säger Johansson.

– Kul att få det klart. Jag har känt mig välkommen i Karlstad och Färjestad från dag ett och inget har ändrats där. Det känns tryggt att veta att Karlstad kommer att vara mitt hem i ytterligare några år, säger Linus Johansson.

Kontraktet är skrivet på 3 år.
– Jag hade aldrig skrivit på ett såpass långt kontrakt om jag inte känt att det var rätt. Vi bygger något bra i Karlstad och Färjestad och jag trivs väldigt bra med klubb, stad, ledare, lagkamrater, fans och allt som är, säger han.

Det finns dock klausuler som gör att det går att flytta utomlands. – Jo det gör det. Men jag räknar med att vara här en stund nu. Jag har det väldigt bra där jag är, säger han.

Det har inte varit någon hemlighet att den sportsliga ledningen gärna velat ha Linus Johansson kvar i klubben. När han nu skrivit på en förlängning på kontraktet, som gäller över de tre kommande säsongerna, är det något som glädjer GM Peter Jakobsson. – Linus är vår lagkapten och vi har hela tiden haft viljan att hitta en lösning, vilket vi nu också har gjort, säger Jakobsson.

Som i nästan alla kontrakt nuförtiden så finns det vissa klausuler. Så även i Linus fall.
– Han har en ”out” mot utlandet, men spelar han i Sverige så spelar han i Färjestad BK. Det är helt klart, avslutar Jakobsson.
{!A}