Michael Lindqvist undersökt och gipsad
Publicerad: 2021-11-24
Skada
Skottet tog illa. I en situation i torsdagens match fick Michael Lindqvist ett skott på tummen. Ett skott som gjorde att tummen bröts.

– Så himla tråkigt. Men det är bara att gnugga på i gymmet ett tag, säger Lindqvist.

Det var i mitten på den andra perioden i torsdagens match mot Malmö det hände. Ett skott som träffade tummen på insidan av handsken.
– Jag kände direkt att något var fel. Sade det till ”Gurra” (Rydahl) på bänken, att den här är nog av, säger han och tittar ner på sitt vita handpaket.

Lindqvist spelade dock klart matchen och tvingades sedan avstå helgens matcher. Under gårdagen undersöktes tummen ordentligt och då visade det sig att den var av. Nu väntar rehab för Lindqvist.
– Så är det. Fyra veckor med gips och en massa trampande på gymmet. När vi sen tar av gipset får vi se hur det ser ut, men fyra till sex veckor är det sagt, säger Lindqvist.