”Linkan” tillbaka på isen
Publicerad: 2022-01-28
Skaderapport
De där fyra veckorna med pjäxan på foten är över. Nu är Michael Lindqvist på is igen och han närmar sig spel.

– Det ser jag fram emot, ler han.

I början av veckan fick Michael Lindqvists fot komma ut i det fria igen. Borta är ”pjäxan” och nu är det skridskon som gäller.
– Det är klart att jag fortfarande känner av det, men det känns faktiskt ganska bra. Jag försöker modifiera skridskon lite så att det inte ska klämma på foten och jag tycker vi fått till det. Det går framåt, säger han.

Det ofrivilliga speluppehåll som laget tvingades ta gjorde att Lindqvist inte kommer att missa lika många matcher.
– Lite tur i oturen om man bara ska se det ur mitt perspektiv om du förstår vad jag menar. Aldrig bra att vi blir sjuka, men jag missar ju förhoppningsvis inte lika många matcher som jag skulle gjort annars. Jag är ruskigt taggad över att komma igång och spela igen.

Och när kan det tänkas bli?

– Jag vet faktiskt inte. Det beror ju lite på, jag har inte varit på is på fyra veckor. Sen ska ju allt kännas bra och man ska känna att man har full kraft i foten. Flåset och tajmingen ska sitta även det, så jag har ingen aning. Men hur som helst så känns det bra att vara på is igen, säger Lindqvist.