"Linkan": – Det kuggade inte i idag.
Publicerad: 2019-11-23
Eftersnack
Förlust borta mot tabelljumbon Oskarshamn med 2-3 och besvikna miner i Färjestad efter matchen.
– Oskarshamn var väldigt bra och vi kom inte upp i nivå, suckade Michael Lindqvist.

Färjestad vann hemmamötet mot Oskarshamn med 12-0 i början av oktober. Lita på att de var revanschsugna inför hemmamötet, det var fullfart från start, aggressivt spel och vunna närkamper.
– De började väldigt bra och vi var inte bra, vi svarade inte upp, säger Michael Lindqvist.
– De gjorde 1-0, ett mål som kanske hamnar på turkontot men det var väl rättvist efter första perioden.
Markus Modigs skott tog på FBK-backen Sebastian Erixon och det ställde FBK-målvakten Arvid Holm.

– Sen spelade vi upp oss och det var väl en jämn match till slut, tycker "Linkan".
– Det kuggade inte i idag och vi är väldigt besvikna över resultatet.
Offensivt var Lindqvist kanske hetaste FBK-spelaren idag med 6 skott på mål och det gav resultat med 3-2-reduceringen i slutminuten. Ett klassikermål då Marcus Nilsson fann en briljant passning genom försvaret till "Linkan" på vänsterkanten och direktskott i mål.
– Bra pass men av akademisk betydelse, suckar han.
Du hade ett jätteläge att kvittera i slutsekunderna men drattade på ändan när du skulle skjuta?
– Ja, så typiskt när det inte stämmer. Jag menar, hur ofta ramlar jag i det läget? Typ aldrig, säger han.

Ni drog på er för många utvisningar idag?
– Ja, några onödiga och en utvisning för sex utespelare som jag inte tror var rätt. Sen gjorde de ett mål i PP och vi inget mål, det är oftast där jämna matcher avgörs.
Handlade det om underskattning efter 12-0 hemma?
– Nej, jag har spelat här med AIK i allsvenskan och det är alltid svårt att spela här, säger FBK-forwarden.
– Samtidigt gjorde Oskarshamn en väldigt bra match medan vi inte kom upp i nivå.

En ojämn vecka från er sida, jobbiga 2-8 mot Frölunda, starka 4-3 mot Rögle och nu 2-3 i Oskarshamn?
– Nej, det är ingen godkänd vecka från vår sida.

Dagens match var den tredje på de senaste fem dagarna och FBK-spelarna får ledigt söndag och måndag.
– Det ska bli skönt att få vila nån dag, säger "Linkan".