Olle Lycksell hetast i SHL
Publicerad: 2021-02-18
Eftersnack
Efter en något trög höst har Olle Lycksell blommat ut rejält och visar varför FBK värvade honom inför säsongen. Efter sitt 2-1-mål hemma mot Luleå ikväll så har han gjort 6 poäng (3+3) på de 4 senaste matcherna, bäst i hela SHL!
– Det går lite min väg nu, säger han.

Precis som i tisdags i Luleå var det tätt, intensivt och jämnt när Färjestad mötte Luleå i Karlstad. Olle Lycksell verkar trivas mot just Luleå, i förrgår stod han för två assistpoäng och ikväll gjorde han 2-1-målet.
– Det går lite min väg nu, pucken studsar med mig, säger han.

Vad säger du om målet?

– Det var (Jonathon) Blum som passade fram, inte många som kan slå en sån passning. Jag kom fri och fick upp en backhand, säger Olle.
Blums passning skar igenom mittzonen mellan Luleklubborna och han kom helt fri mot Joel Lassinantti. En snabb dragning och pucken satt säkert i nättaket, ett avslut i världsklass.
– Världsklass vet jag inte men det duger i SHL, skrattar han.

Efter 2-2 avgjorde Michael Lindqvist i förlängningen.
– Vi förtjänade att vinna i tisdags så det var skönt att vi kunde ta hem det ikväll, tycker 21-åringen.
– Det har varit jämna matcher och två bra lag, jag tycker att vi gjorde en bra match idag igen.

Målet innebar att den kvicke FBK-forwarden gjort 3 mål och 3 assist på de senaste 4 matcherna, bäst i hela SHL!
– Jag vågar ta för mig mer och mer, kul att det går bra för både mig och laget.
– Jag har spelat ihop med (Jakob) Forsbacka Karlsson ett tag nu och vi har hittat en bra kemi, det funkade bra med Carl (Jakobsson) ikväll också.