Första målet för Lycksell
Publicerad: 2020-10-10
Eftersnack
Färjestad startade bra mot HV och tog snabbt ledningen. Målskytt: Olle Lycksell, som äntligen satte sitt första mål i FBK-tröjan.
– Väldigt efterlängtat, såklart, har jobbat hårt för det, säger Olle.

Inget mål på hela försäsongen och inget mål på de sex första omgångarna för nyförvärvet Olle Lycksell. Men borta mot HV71 kom MÅLET som betydde 1-0, hans första i den grönvita tröjan.

Du har vänatat ett tag på det?

– Ja, det var väldigt efterlängtat, såklart, har jobbat hårt för det, säger Olle.
– Men jag får tacka mina lagkamrater som spelade fram.
Jo, förarbetet från Albin Eriksson och framför allt Martin Johansson gick inte av för hackor. Martin spelade in mot den bortre, högra stolpen där Olle stod helt fri och enkelt kunde direkskjuta in pucken redan efter 2:30 av första perioden.

Skönt för självförtroendet?

– Ja, såklart, hoppas att det lossnar nu, ler 21-åringen.

Vad säger du om matchen?

– En riktigt krigarinsats från hela laget, jag tycker att vi spelade bra i sextio minuter.

Din egen insats så här långt på säsongen?

– Varit lite trögt att anpassa sig, har varit lite ineffektiv precis som laget men tycker att det börjat lossna, säger Olle.
– Jag tycker att hela laget är inne i en positiv trend, bara att fortsätta på den inslagna vägen.