Kvällens laguppställning
Publicerad: 2019-12-07
inför match
Matchen har beskrivits som det tätaste försvaret mot det vassaste anfallet.

– Det kan väl ligga någonting i det, säger Johan Pennerborn timmarna innan matchen.

Färjestad landade i Luleå igår kväll och värmde lätt på lördagsmorgonen.
– Det var frivillig is idag så några gick ut och joggade medan rösten gick på is, säger Pennerborn som tillsammans med de andra har lite att fundera på inför kvällen.

– Det gäller ju som vanligt att vi är starka i försvarsspelet. Luleå har gått som tåget på slutet och vi står inför en härlig hockeykväll här uppe i norr. Det blir lite av ett schackspel mot Luleå då de är väldigt bra på att hålla sina linjer. Det gäller att vi hittar ett sätt att luckra upp och att vara vassa när lägena kommer, säger Pennerborn som inför kvällen får in Oskar Lawner i spel som ersättare för Daniel Viksten som fick avbryta roadtrippen nere i Malmö.

Matchen i Coop Norrbotten Arena startar klockan 18:00 och sänds på Cmore Hockey.