Landslagvecka med grönvitt inslag
Publicerad: 2021-02-08
Landslag
Det är matchledigt i SHL under veckan. Istället har några av våra spelare blivit uttagna till landskamper och läger.

Albert Johansson är för första gången uttagen i Tre Kronor som ska spela Beijer Hockey Games. Även Michael Lindqvist blev uttagen men tvingades tacka nej på grund av skada. Sent på måndagseftermiddagen kom ännu ett besked att Daniel Viksten får en plats i laget då spelare lämnat återbud.

I Furudal kommer U19 och U18 ha en gemensam övning.
– Blir lite som ett klassiskt läger där U19 ska sporra U18 inför kommande VM i USA i vår, säger sportchef Thomas Rhodin.

I U19-laget återfinns Joel Nyström, och där också bröderna Linus och Leo Lööf skulle ha varit med. De har dock tvingats att tacka nej på grund av sjukdom. Då fick istället Noah Andersson ta Linus Lööfs plats.

I U18 får Lucas Forsell chansen. Forsell som klockades för sina första SHL-minuter i matchen mot Linköping i Lördags.
– Med det sagt så har vi representation i samtliga landslag som är igång just nu. Det är viktigt att vi är med och syns och har representation i de här sammanhangen. Det är också ett mål Färjestad BK har att ha just det så just nu ser det bra ut. Riktigt roligt för killarna, men också ett kvitto på att vår akademi gör rätt saker, avslutar Rhodin.