Emelie Córdoba är klar för Färjestad
Publicerad: 2022-06-03
Damlaget fortsätter med lagbygget och har värvat forwarden Emelie Córdoba som har erfarenhet från SDHL.

Ambitionerna är att de kommande åren ta stora kliv på damsidan. Till den kommande säsongen gör klubben flera satsningar på damhockeyn. Att ha rutinerade spelare som kan bidra både på och utanför isen är viktigt för att lyckas med att ta laget till en ny nivå. Därför kan den här värvningen vara en nyckel för Färjestad under den kommande säsongen.

Emelie Córdoba, Forward (27 år)
Emelie är en rutinerad spelare som har flertalet säsonger bakom sig i SDHL med spel i Brynäs och senast Göteborg. Det som sticker ut hos Emelie är energin som hon bidrar med både på och utanför isen. Hon är en duktig skridskoåkare, läser spelet bra och har en förmåga att göra sina kedjekompisar bättre.

-Jag ser verkligen fram emot att spela med Färjestad. Jag har fått ett väldigt bra och seriöst intryck av föreningen och den satsning som görs på damsidan känns otroligt spännande att få vara en del av. Min roll kommer vara att bidra med bra energi och ett hårt jobb både på och utanför isen. Att använda min skridskoåkning och min spelförståelse för att lyfta mina spelkamrater, säger Emelie.

Kommunikatör Erik Rubensson