Färjestad går för tredje raka mot Malmö
Publicerad: 2020-01-08
inför match
Torsdagens match blir säsongen tredje möte mellan Färjestad och Malmö. Färjestad har stått som segrare vid båda tillfällena, om än en seger efter förlängning. Tanken är att hålla segerraden intakt.

Första mötet var så tidigt som 26 september. En match där gästande Malmö var det bättre laget, men där Färjestad hela tiden höll sig kvar och i förlängningen kunde Jesper Olofsson sätta pucken och fixa extrapoängen.
{!D}

Vid bortamötet 5 december var det omvänt. Där var Färjestad klart vassare i åtminstone två perioder då man hade med sig en 4-1 ledning inför sista. En stark hemmaforcering kom, men det räckte inte ända fram för Malmö som dock kom ikapp till 3-4.

Torsdagens match förväntas, som alltid när de här två lagen möts, bli en tät batalj där Malmö kommer att göra allt för att få med sig alla poängen och fortsätta skugga lagen i Topp-6.
{!A}

– Det brukar vara bra matcher när vi möter Färjestad. Jag tycker att vi brukar ta ut bra saker ur varandra. Vi har goda erfarenheter från matcherna i Karlstad och har en vana att prestera bra där, säger Malmös assisterande tränare, Martin Filander, till malmoredhawks.com och fortsätter;

– Vi möter ett av de främsta lagen i SHL när det gäller de offensiva bitarna. Vi behöver vara tighta defensivt och samtidigt våga hålla i pucken.

Redhawks ger sig ut på en "mini-road" med start i Karlstad. På hemväg tar man även ett stopp i Växjö på lördag.

Skadeläget i trupperna

Färjestad

Michael Lindqvist (skadad)

Redhawks

Matias Lassen (skadad), Jesper Jensen (skadad), Emil Sylvegård (skadad), Max Görtz (skadad)

Så här såg det ut senast lagen möttes:

{!B}

Klicka här för biljetter!

{!C}