Jacob Nilsson: – Vi kan bättre!
Publicerad: 2020-11-25
Träning
Helgen som gick gav en trepoängare och en nolla i kolumnen. Något som Jacob Nilsson och lagkamraterna inte är nöjda med.

– Vi kan bättre, konstaterar han.

Efter ett par lättare dagar så återsamlades laget idag för veckans första gemensamma ispass. En ny vecka och nya tag för att hitta stabiliteten i spelet.
– Tycker vi var stundtals bra mot Luleå senast. Men det speglar lite vår höst - att vi varit för ojämna i matcherna. De gjorde det bra eftersom de vann, men vi kan bättre och vi har saker att förbättra. Ibland handlar det om att ha lite flyt, men vi kom inte upp i den standard där vi ska vara, säger Nilsson.
{!A}

Att det i helgen var tätt mellan de båda matcherna avfärdar han som en orsak till söndagens förlust.
– Det är lika för alla. Det är det här vi tränar för och det här ska vi klara av. Att spela match är ju det roligaste som finns ju.

Den här veckan är det dock bara en match - på lördag borta mot Brynäs.

Är det tråkigt när det blir de här glappen mellan matcherna?

– Jag väljer att se det positivt. Då har vi möjligheten att träna bra och nöta på de detaljer vi behöver nöta på. Som jag sagt tidigare, det finns mer att hämta både hos laget och hos mig själv, menar Nilsson.

Hur hämtar man det rent praktiskt?

– Haha, ja du… Hade jag haft receptet hade det varit hämtat och klart redan. Nä, det är nog bara hårt jobb som gäller för oss om vi ska komma till den jämna nivå vi söker.

Hur är det att spela med Nygård och Lindqvist?

– Kul! Det är två väldigt skickliga spelare. Men även där finns det mer att hämta så det är bara för oss att fortsätta jobba tillsammans för att bli bättre, vilket vi gör varje dag, avslutar Nilsson.
{!B}