Pennerborn: – Bara frågetecken efter AIK-matcherna
Publicerad: 2020-09-15
Försäsong
3-5 hemma mot AIK imponerade inte och Johan Pennerborn hade några djupa veck i pannan när han pratade om matchen efteråt.
– Fick inga svar, bara frågetecken att räta ut, säger FBK-tränaren.

Två matcher mot AIK och 3-5 som slutresultat båda gångerna, en seger var för lagen. Insatsen ikväll hemma i Löfbergs Arena präglades av periodvis lågt tempo, dåligt försvarsspel och ofokuserat spel i allmänhet. Tränaren Johan Pennerborn har inte fått några positiva svar i matcherna mot AIK.
Har du gjort hårblåsen i omklädningsrummet nu?
– Nej, inte blåst hår inte, men vi har några frågetecken att räta ut, så är det, medger Pennerborn eftertänksamt.
– Det brukar finnas bra saker i en hockeymatch som man kan peka på, och vissa saker mindre bra. Ibland är det bara dåligt, man blir frågande.

Är du orolig inför säsongsstarten efter två sämre insatser mot AIK?
– Nej, men frågande. Vi är här idag tisdag den 15:e och SHL-premiären är på lördag den 19:e. Vi har visat upp bra saker tidigare på försäsongen men idag ser vi inte det, det blir frågetecken istället.

Finns det en underskattning med när ni spelar mot allsvenska AIK?
– Jag vill inte ens nämna de termerna, vi ska vara proffessionella och det ska inte spela nån roll vilka vi möter, säger Pennerborn bestämt.
Sen ska vi berömma AIK också, de hade ett bra defensivt spel och var väldigt snabba i sina spelvändningar, kryddat med ett fynsigt spel i anfallszonen.

En positiv sak hade FBK-tränaren om matchen.
– Det var nyttigt att få spela en match i vår arena utan publik innan seriestart.
Jo, att se en hockeymatch med 50 åskådare på plats i en arena med plats för långt över 8.000 är onekligen en märklig upplevelse. Spelarna är vana vid ljudkulissen, nu var det tyst, tyst, tyst.

Vi kan bara konstatera att FBK har lite att jobba med inför SHL-premiären borta mot Luleå, förra säsongens seriesegrare. Men då lär det inte vara några problem att ladda för spelarna, det är mycket prestige på spel.

Webredakt Hans-Göran Bäckström