Dennis Hildeby fortsätter som grönvit
Publicerad: 2022-03-23
Lagbygget
– Jag ska vara med och tävla om en tröja, det är min plan i alla fall, säger Dennis Hildeby. Och han säger det med det nysignerade tvåårskontraktet i åtanke.

Den som följer Färjestads öden och äventyr kan säkert storyn om Dennis Hildeby vid det här laget. Efter hans insatser under vårsäsongen belönades han med ett rookiekontrakt säsongen ut - ett kontrakt som nu förädlats till ett fullvärdigt a-lagskontrakt över de kommande två säsongerna.
– Det är ju gôtt med en trygghet. Att man ändå vet att man har två år framför sig, bockat och klart på något vis. Jag ska tävla för att ta en tröja nästa säsong, det är min plan, säger han lika lugn som vanligt.

Hur har den här tiden varit? Har du landat in i det?

– Det är ju lite av en saga, och förhoppningsvis fortsätter det. Man landar ändå in i det snabbare än vad man tänka sig, livet har ju inte förändrat sig speciellt. Men tävlingsmänniska som man är så nöjer man sig ju inte. Nu vill man åt nästa grej, säger han.

Han har också under sin korta tid på den stora scenen hunnit bli en populär figur bland Färjestadsfansen.
– Skönt att känna fansen och ha dem i ryggen. Men det ska man ju vara medveten om, att det är nu det. Går det dåligt blir det väl en annan sak antar jag. Men jag ska göra allt för att spela bra så vi kan fortsätta vara vänner, ler han.

– Vi är glada att förlänga med Dennis Hildeby i ytterligare två år. Han förtjänade verkligen sitt rookiekontrakt med råge och vi ser fram mot att se honom fortsätta utvecklas hos oss, säger Rickard Wallin.

SPÄNNANDE TORSDAG VÄNTAR

Torsdagens omgång i SHL är den sista av 52. De slutliga tabellplaceringarna ska sättas, och för vår del finns en femteplats inom räckhåll. Kom och ge laget ditt stöd på plats!
{!A}