Knapp seger för Färjestad
Publicerad: 2020-10-18
DamEttan
Damerna tog 3 poäng hemma mot SHK Hockey Club i en match som slutade 3-2 till hemmalaget.

Johanna Brink berömmer laget för att vara mer vakna från start i denna match än de två tidigare seriematcherna, men tycker ändå att laget avslutar svajigt.
– Jag tycker att vi startar bra, vi sätter tonen direkt. Vi tappar det lite när vi får ett mål bakåt i slutet av tredje perioden och det ställer oss, men sett över 60 minuter tycker jag att det är vi som har matchen, säger Johanna Brink.

Du satte ditt första mål för säsongen, hur känns det?

– Det var riktigt gött att få lite islossning, det släpper alltid när första sitter. Nu hoppas jag självklart att det blir fler men det är skönt att ha första målet för säsongen gjort.

Vad tycker du om lagets insats idag? Vill du lyfta någon lagkamrat särskilt?

– Jag tycker att alla gör ett bra jobb sett över hela matchen. Julia Pettersson gör alltid en stark insats och visar att hon är kapten genom att hon kämpar hela tiden och visar den attityd vi vill ha, avslutar Brink

Klicka här för full matchstatistik.

Akademien Albin Tyllgren