Ejdsell: – Surt, vi var bättre än Växjö!
Publicerad: 2021-04-10
Eftersnack
Trots en mardrömsstart med 0-2 direkt så reste sig Färjestad och tog matchen till förlängning, där man dock föll.
– Tuff start men vi rycker upp oss och är det bättre laget, tycker Victor Ejdsell.

Växjö fick en drömstart i den första kvartsfinalen hemma mot Färjestad. Det var 2-0 redan innan 3 minuter var spelade.
– Tuff start för oss, ettan kom i ett svårt läge där vi hade svårt att sortera, sen var det ett bra skott och skymning, säger Victor Ejdsell.
– På tvåan måste vi spela betydligt tuffare på dem!
Henrik Haukeland verkade ligga på pucken då Robert Rosén såg trissan under FBK-målvaktens ena knä och petade in den.
– Ett av de tillfällen där det kan vara värt att ta en utvisning, det ska göra ont att gå in framför vårt mål, slår FBK-kaptenen fast.

– Sen är jag imponerad av oss på det sättet som vi rycker upp oss och kvitterar.
Olle Lycksell reducerade påpassligt på en retur och Ejdsell själv skickade in 2-2 med ett stenhårt handledsskott i numerärt överläge.
– Vi fick bra fart på pucken och skönt att få sätta en i PP, det var inte igår, ler han.

Växjö tog ledningen i tredje innan Per Åslund för andra matchen i rad kvitterade och tog matchen till förlängning. Där avgjorde Växjö genom Fredrik Karlström efter 5:24.
– Sur förlust för vi var bättre än Växjö, tycker FBK-kaptenen.
– Men vi kände alla direkt efteråt att vi kan ta dem. Jag är inte orolig, det är många matcher kvar.

Hur hanterar ni närmaste dygnet, ny match imorgon kl. 15.00?

– Nu gäller det att ha "guldfiskminne" och glömma fort. Nu tar vi hand om våra kroppar, att vi äter och sover bra, sen kör vi imorgon igen, då ska vi vinna!