Färjestad BK och CCM förlänger samarbetet
Publicerad: 2020-02-18
partner
Färjestad BK och CCM förlänger samarbetet.

– Ett av våra största avtal där vi är glada för ett fortsatt gott samarbete, säger GM Peter Jakobsson.

Färjestad BK är en av de klubbar CCM valt att jobba med. Det nya avtalet är skrivet på 5 år, vilket är något som är till stor glädje för både klubb och leverantör.
– Den resa vi gör med FBK går jättebra och det är ju något vi ser stort på och är jättenöjda med. Och det har ju inte bara med herrarna att göra utan satsningen gäller ju även damlag och hela junior, - och ungdomssidan. Vi tycker att vi alltid blir väl bemötta här av alla som jobbar i och omkring laget och det känns inspirerande att få fortsätta den resa vi gett oss in på när det gäller hela materialsidan, säger Fredrik Allberg från CCM.

Jocke Andersson som är materialansvarig i Färjestad BK är även han nöjd över det förlängda avtalet.
– Jättebra. CCM är ett företag som är lätt att ha att göra med, de har väldigt bra grejer, är hjälpsamma och vi har redan ett väldigt gott samarbete. Att vi nu vet att vi kommer att fortsätta ger oss en stabil tillvaro, då materialbiten i en hockeyklubb är ganska omfattande med allt vad det kan vara, säger Andersson.