Pennerborn: – Vi spelar inte tillräckligt bra.
Publicerad: 2020-10-15
Eftersnack
En besviken men samlad Johan Pennerborn hade sin analys klar efter 0-1-förlusten borta mot Skellefteå.
– Vi spelar inte tillräckligt bra och drar på oss för många utvisningar, säger FBK-tränaren.

Matchen borta mot Skellefteå blev en ensidig historia i två perioder.
– Ja, vi hade det jobbigt i de två första perioderna, medger Johan Pennerborn.
Hemmalaget trummade på och fullkomligt bombarderade Arvid Holm i FBK-målet med skott. Skottstatistiken var förkrossande 31-10 efter två perioder men det stod bara 1-0 på resultattavlan. Mycket tack vare Holms storspel mellan stolparna.
– Arvids gjorde en jäätematch och gav oss chansen inför tredje perioden att ta med oss nån poäng, säger FBK-tränaren.
– Vi sa det till killarna att vi var skyldiga Arvid att verkligen ge allt i tredje.

FBK lyfte upp spelet och skapade lite målchanser men kvitteringsjakten avbröts i mitten på perioden med några, lite olyckliga utvisningar. Först skickade Jonathon Blum pucken över plexit och blev utvisad. Minuten senare åkte Jesse Virtanen ut 2+2 minuter för en hög klubba på Jesper Frödén som blödde rejält.
– Jesse rensade ut en puck ur egen zon men klubban for upp i ansiktet, olyckligt, säger Pennerborn.

1-0 stod sig till slutsignalen, vilket sett till matchen var rättvist. Pennerborn var dock besviken på hur laget hanterade matchen.
– Vi drog på oss utvisningar i tid och otid, suckar han.
– Med fem spelare borta nyligen pga sjukdom så blir belastningen väldigt hög på laget.

Offerviljan och artbetsinsatsen var det inget fel på.
– Absolut inte, jobbet var där från killarna men det räcker ju inte med hårt jobb. Vi behöver vara mer konsekventa i vårt spel, spela bättre, helt enkelt.
– Ikväll spelade vi inte bra nog för att ta poäng, så enkelt är det.