Vinst i ECL-premiären
Publicerad: 2019-11-15
esport
Färjestad BK Esports spelade igår kväll sin första match i FBK-dressen och gjorde det med bravur då man besegrade ”Checkmate” under två matcher (5-3, 2-1). De två matcherna var säsongens första och även lagets första iklädda Färjestadtröjan.

Lagkapten Filip ”Obagol” Feldt om matcherna:
– Såklart väldigt skönt att inleda säsongen med två segrar! En premiärmatch är alltid nervös, och i ECL där alla matcher är jämna så är det viktigt att få en bra start och därmed en bra grund att stå på. Trots att vi låg under med 1-0 i båda matcherna så visade vi stark lagmoral och vände, vilket vanligtvis är tufft att göra i en så stark liga som ECL.

Hur känns det att ha fler fans som nu följer er?

– Jag vill rikta ett stort tack till alla de som under gårdagen visade sitt stöd och såg matcherna. Vi hoppas givetvis att detta blir ett segertåg som fortsätter där ännu fler fans kan följa vår resa och hoppa på tåget, säger Feldt.

Matcherna går alltid att följa LIVE via Twitch.
Nästa match spelas måndag 18/11 kl 20:00.
För att hålla dig uppdaterad på lagets matcher följer du det enklast på lagets Twitterkonto (twitter.com/fbkesports).

Kolla senaste matchen i fönstret nedan:

Watch ECL 9 | Round 1 | FBK - CHE from fbkesports on www.twitch.tv

Projektledare Albin Tyllgren