Ny vecka - alla på is
Publicerad: 2020-10-26
inför match
Med en vecka där tre matcher ska spelas var det glada besked på måndagsträningen.

– 2 målvakter 8 backar och 14 forwards på is idag vilket var ett tag sen. Skönt att ha alla på is igen, säger Johan Pennerborn.

Efter en period med blandade åkommor som sjukdom och skador så fanns samtliga spelare på is under måndagens pass i Löfbergs Arena. Ett scenario som kommer lägligt en vecka som den här.
– Vi vet hur den här hösten har varit med allt var det är. Att vi har alla på is idag är skönt, men som sagt, i morgon kan läget vara annorlunda igen. Positivt såklart då vi har tre matcher under veckan, varav två på bortaplan, menar Pennerborn.

Programmet i veckan ser ut som följer:

Tisdag - Rögle (h)
Torsdag - Djurgården (b)
Lördag - Malmö (b)

Tuffast möjliga start direkt i morgon då tippade topplaget Rögle kommer på besök.
– Många pratar om Luleå och Frölunda, men för mig är Rögle ett minst lika bra lag. De har byggt upp något under lång tid och de kommer att bli att räkna med när det drar ihop sig, det är jag säker på, säger Pennerborn.

Och i morgon gästar skåningarna Löfbergs Arena och i FBK-lägret är det inget som är oklart vad som gäller inför morgondagen.
– Vi behöver upp i klass med matcherna mot Frölunda och Örebro. I lördags hade vi inte riktigt ”edgen” och får helt enkelt vara glada för den poäng vi tog med oss från Dalarna. Jag kanske är tjatig när jag säger att det inte finns några lätta matcher i den här ligan, och jag har ännu sett något som säger annat. Är du ”inte där” på matchdag så får du väldigt svårt att vinna, menar Pennerborn.

Laget som ska ta sig an ligatrean i morgon tas ut på matchdag.
– Vi brukar ha gjort så även tidigare, men än mer nu. Som läget är med Covid och allt så vet man aldrig. Med det sagt så har vi - peppar peppar - klarat oss hittills. Vi har varit väldigt försiktiga från start, och kanske har vi även haft en gnutta tur. Vi har stora lokaler här så vi behöver inte trängas. Det kanske har hjälpt oss med just det här, avslutar Pennerborn.

Den enda som saknas just nu är långtidsskadade Oscar Lawner.