Färjestad förlänger med Gereon Dahlgren
Publicerad: 2019-10-30
Lagbygget
Han är inne på sitt tredje år som en del i tränartrojkan. Idag blev det klart att han så kommer att vara i ytterligare två år.

– Känns fantastiskt kul och inspirerande att få fortsätta jobba i den här klubben, säger han.

Diskussionen har pågått ett tag, och idag sattes penna till papper och Gereon Dahlgren blir Färjestad trogen. Kontraktet sträcker sig till och med säsongen 2022.
– Jag är jätteglad att det är klart. Glad också att Färjestad vill ha mig kvar. Ät man är värmlänning så vill man vara här i den klubben man växt upp med, säger han.

GM Peter Jakobsson om förlängningen:
– Vi har ett fantastiskt tränarteam där Gereon är en viktig byggsten. Att vi nu fått en påskrift av honom och att han är kvar hos oss är kanonkul. Vi vill jobba med kontinuitet och att vi nu har hela tränarstaben under kontrakt ett par säsonger framöver ger oss det. Jag är väldigt glad för det här, säger Jakobsson.

Dahlgren ser förlängningen som en fortsättning på en resa.
– Det som gör att det är inspirerande att jobba i den här klubben är att det finns bra människor på alla poster. Vi ges bra möjligheter att utvecklas, och jag upplever att vi har utvecklat mycket inom väggarna sedan jag kom hit. Det som var innan kan jag inte svara för. Men det finns mer att göra. Ska vi bli bäst i Sverige så är vi på väg någonstans på den resan. Inte bara på isen där vi tagit kliv de senaste säsongerna, utan också bakom kulisserna där det pågår ett hårt jobb varje dag för att vi ska ta oss åt rätt håll, säger Dahlgren.

Det känns som hela ledarteamet är ganska lika varandra - på så sätt att man bryr sig mycket om människan bakom utrustningen.

– Så är det nog. Jag tror på att inkludera människor. Jag blir ju själv väldigt inkluderad av min chef som är Pennan där han ger mig tillit i det arbete jag gör med offensiven. Jag i min tur litar ju på våra spelare och hoppas att de känner det. De är också min största utbildningskraft med sina skarpa hockeyhjärnor. Det känns som vi har ett bra arbetssätt och framförallt så har vi ofta väldigt kul tillsammans. Det tror jag är viktigt för att nå framgång. Vi sade det från dag ett, att när man kommer till jobbet så ska man känna sig trygg. Det är viktigt, säger Dahlgren.

Nu får teamet jobba vidare tillsammans, och till att börja med så är det Örebro på bortaplan i morgon innan vi vänder hemåt och inför en slutsåld Löfbergs Arena tar emot Djurgården på lördag.
{!A}
{!B}