Norrut med goda förväntningar
Publicerad: 2018-10-04
inför match
Dagens match är mellan två lag som båda letar efter den goda formen.

– Ja, så är det ju. Men vi åker norrut med goda förväntningar att få med oss poäng hem i bagaget, säger Johan Pennerborn.

Efter premiärsegern mot HV71 har det bara blivit en ytterligare poäng. Nu väntar tredje bortamatchen i rad och Pennerborn och gänget har analyserat de matcher som spelats och ser nu fram emot trippen till Norrland.
– Vi har snackat och utvärderat, vilket vi alltid gör efter alla matcher. Men det är klart att vi alla vill upp i den klass vi vet finns i det här gänget. Vi hat inte hittat dit på slutet, men vi jobbar vidare, säger han.

Målskyttet har inte riktigt fått fart, powerplay är långt ifrån där man vill vara. Produktionen måste upp helt enkelt.
– Det är målen som vinner matcher åt en, likaså skickar det in massor av god energi i laget när vi trycker dit pucken också. Med tanke på hur matchen i Timrå såg ut så hade den kunnat fått en helt annan utgång om vi fått in en puck. Men vi kan bara påverka det som ligger framför oss och det tänker vi göra, säger Pennerborn som valde att sätta lagkapten Alexander Johansson som extraforward senast.
– Alex har hanterat den situationen som den professionella människa och hockeyspelare han är. Han ställde sig själv upp och hade ett riktigt bra snack inför laget efter matchen i Timrå. Han visar varje dag att han är en ledare och hans inställning inspirerar, säger Pennerborn.

Att det är två lag som letar form är ett understatement, och Pennerborn känner inte av ett favoritläge inför kvällen.
– Nej, inte känns det som vi åker dit som några favoriter inte. Luleå har även de mycket att bevisa vilket säkert kommer att borga för en tät och intensiv hockeymatch. En match där vi gärna kommer ut gladast av de två lagen, avslutar han.