Byggbeslag och Färjestad BK fortsätter tillsammans
Publicerad: 2021-06-03
Partner
Som ett led i att stärka varumärket på lokal som nationell nivå väljer Byggbeslag att fortsätta samarbetet med Färjestad BK.
– Vi ser detta som särskilt intressant när vi nu har möjlighet att synas inte bara i A-lagets sammanhang utan även inom dam- och juniorhockeyn. Det ger oss god exponering mot våra relevanta målgrupper, säger Matthias Eriksson, VD Byggbeslag.

Det är ett samarbete som pågått under lång tid. Inför kommande säsong väljer Byggbeslag att utöka samarbetet med Färjestad BK.
– Byggbeslag har under senaste tiden genomfört ett antal större förändringar för att stärka sina marknadspositioner ytterligare på den lokala och nationella marknaden. Vi ser nu därför möjligheten att exponera vårt varumärke ytterligare tillsammans med ett av idrottssveriges starkaste varumärke; Färjestad BK, säger Matthias Eriksson, VD för Byggbeslag.
– Nytt för säsongen 2021/2022 blir att vi ändrar vår exponering från att vara lokal till att även få en nationell och regional anpassning. Något som också speglar vår geografiska spridning med medarbetare och kontor över hela Sverige, fortsätter Matthias.

Sedan slutet av 50-talet har Byggbeslag levererat produkter, installationer och service inom lås, säkerhet, beslag och inredning till bygg- och fastighetsbranschen.
– Byggbeslag och Färjestad BK ser fram emot säsongen 2021/2022 och vi gör det tillsammans, hållbart och säkert, avslutar Matthias Eriksson.

– Vi är mycket glada och stolta över det förnyade och utökade samarbete med Byggbeslag. Byggbeslag har varit med i vårt nätverk av partners i mer än tio års tid. När Byggbeslag nu riktar sin exponering mer från lokalt till nationellt gläder det oss extra att vi får vara en del av den satsningen. Förutom exponering i samband med damlag, junior och herrlag kommer även aktiveringar för deras personal och kunder ske tillsammans med Färjestad BK i Löfbergs Arena, säger Mats Tågmark Färjestad BK Marknad.

På bilden ses från vänster: Mats Tågmark, Färjestad BK, Matthias Eriksson (VD, Byggbeslag) och Katarina Westberg (Marknadskoordinator, Byggbeslag) samt Niclas Eriksson, Färjestad BK.