Supportrar visar stort Grönvitt Hjärta!
Publicerad: 2020-10-29
föreningen
I veckan gick Färjestad BK ut med information till alla de som redan valt att köpa sitt serie-/säsongskort. Det handlade om att vi, under rådande läge, tvingats frysa alla kort och man fick ett antal val att göra med sina redan insatta pengar. Responsen har varit fantastisk!

Valen som fanns att ta ställning till var:

Efterskänka hela beloppet.

Storleken beror givetvis på vilket slags kort man köpt.

Värdebevis

Få sitt insatta belopp omvandlat till ett värdebevis som gäller alla inköp (kopplade till Färjestad BK) i 24 månader.

Återbetalning

Få hela sitt insatta belopp återbetalat.

Hybridlösning

En blandning mellan efterskänka, presentkort och återbetalning.

I tider som nu är varje krona av värde för alla klubbar, så också för Färjestad BK.
– Gensvaret vi har fått i den här frågan värmer klubbhjärtat oerhört mycket. Största delen har valt att helt efterskänka det belopp de betalat in och det är svårt att hitta ord bra nog för att beskriva hur vi känner inför det oerhört stora grönvita hjärtat som våra supportrar visar, säger VD Stefan Larsson.

I den närmaste framtiden kommer det att vara möjligt att ta in 300 åskådare på läktarplats. En gräns som, hade den varit aningen högre, hade kunnat bereda plats åt samtliga som valt att redan nu, trots ovissheten, köpa sitt kort. Nu tvingades man till en annan lösning.
– Vi vill inte, och ska inte, välja vilka som kan och får komma. Därför valde vi att ta fram den här lösningen och på så sätt få ett ”blankt papper” när det kommer till att sälja de platser vi kommer att kunna sälja. De som valt att i någon form efterskänka sin investering kommer att få förtur på de här platserna som kommer att finnas tillgängliga framöver. Som läget är nu fann vi detta vara det mest rättvisa att göra. Men som vi sagt tidigare, i den här frågan gör man sällan rätt. Det blir alltid någon eller några som tycker att vi skulle gjort annorlunda. Alla förstår säkert att vi helst av allt aldrig hade behövt ställas inför det här överhuvudtaget. Men återigen, vi är oerhört tacksamma för den lojalitet och förståelse våra supportrar visar, säger Larsson.

De nya bestämmelserna om 300 åskådare på läktarplats kommer för Färjestads del bli aktuella i samband med matchen mot Leksand 10 november. Den dagen är också årsdag för föreningens grundande.
Den 10 november 2020 fyller Färjestad Bollklubb 88 år.