Vi välkomnar nya ansikten till juniorsidan
Publicerad: 2022-04-28
Akademien
Det sker förändringar på juniorsidan i Färjestad BK. Två av dessa är att både U20 och U18 får nya huvudtränare från och med måndag.

Akademiens förändringsresa fortsätter, och som ett led i utvecklingen tas det nu in nya namn på ledarsidan. Det är bekanta namn som nu kliver in i större roller i föreningen då Niklas Fogström blir ny huvudansvarig för U20, samt Marius Holtet som huvudansvarig för U18. Dessutom blir Astrid Iderström Lidén fysansvarig på juniorsidan.
  Både Niklas Fogström och Marius Holtet har tidigare representerat Färjestad BK på isen, och efter sina spelarkarriärer har båda varit aktiva i föreningens ungdomslag. Astrid Iderström Lidén, som tar över rodret kring fysträningen, har under de gångna åren varit fystränare för damlaget och U16-laget.
{!A}

Astrid har under den gångna veckan gjort en smygstart med tester medan de båda huvudtränarna påbörjar sina nya tjänster från och med måndag. Då blir det dags att börja lära känna spelarna och staka ut vägen för framtiden.
– Det känns riktigt kul att vi gjort klart med tre ledare som samtliga är heltaggade på att starta upp och börja med sina nya uppdrag. Tillsammans ska vi jobba för att ta ytterligare kliv framåt med våra juniorer och utveckla ännu fler spelare till vårt representationslag, säger Fredrik Jonsson, junioransvarig i Färjestad BK, om förändringarna.

Akademien Albin Tyllgren