Lägesrapport från medicinska teamet
Publicerad: 2020-03-11
skadeläget
Serieavslutningen har för Färjestads del präglats av en hel del frånvaro av varierande anledningar. Med sista omgången kvar att spela har vi fått en pratstund med Mattias Hell, ansvarig för det medicinska teamet om läget.

Med en frånvarolista som innefattat en hel del etablerade spelare så har juniorer fyllt på och gjort det bra efter förutsättningarna. Men med en kvartsfinal om hörnet är intresset stort över information om de spelare som inte spelat på slutet.
– Det kan jag förstå. Färjestad berör och vi är tacksamma för allt engagemang som det för med sig. När det kommer till information om skador och sjukdomar, vilket är den största anledningen till att folk inte spelar, så kommer vi dock från och med nu att bli lite tråkigare.

På vilket sätt?

– Enkelt förklarat, vi kommer inte att kommentera enskilda spelares eventuella status framöver. De som inte spelar är helt enkelt inte i spelbart skick. Vad det sedan beror på är information vi håller för oss själva nu inför ett stundande slutspel. Vi jobbar stenhårt för att få killarna tillbaka i spel, det är väl så landet ligger, säger Mattias Hell.

Efter matchen mot Växjö tar laget tre dagars ledighet.
– Det är bra att vara ifrån varandra några dagar. Dels för att vila kropparna, men också med tanke på den sjukdomsbild vi dragits med under en tid, avslutar Hell.