Etapp tre i kvartsfinalserien
Publicerad: 2019-03-26
inför match
Varsin seger på bortaplan är facit i den här kvartsfinalserien hittills. Suddenseger för HV i Karlstad och en 3-1 seger för Färjestad i Jönköping i söndags. Idag är det dags igen.

Vinsten till trots var tränare Johan Pennerborn inte helt nöjd med vad han såg i Kinnarps Arena.
– Vi tycker inte att vi gjorde en tillräckligt bra insats totalt i söndags. Vi behöver styra upp en del saker och på så sätt närma oss 60 minuter optimal insats.

HV71 har under de två matcherna varit ruskigt vassa i matchinledningen. Något som inte kommer som någon som helst överraskning för FBK-lägret.
– Så är det, men ändå så låter vi HV skölja över oss. Vi måste hålla oss till den strategi vi kommit överens om. När vi hittade rätt i den senare delen av matchen i söndags så tycker vi att vi gör ett bra jobb. Där kommer också de två målen som stänger matchen, säger Pennerborn.

Match 3 i en serie bäst av 7 kan ibland ses som en ”mellanmatch”, men någon sådan är inte aktuell för de grönvita.
– Det är först till fyra segrar och den här matchen är lika viktig som alla andra i matchserien. Vinst i morgon och den som tar hem den har skaffat sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen. Vår plan är att det är vi som gör det, avslutar Pennerborn.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00

Dagens laguppställning