Frölunda väntar i Champions Hockey League
Publicerad: 2019-10-18
CHL
När lottningen fullbordades i Helsingfors vid lunchtid står det nu klart att Färjestad får ta sig an Frölunda i åttondelen i CHL.

– Det blir intressant, säger Johan Pennerborn.

Den geografiskt närmaste möjliga motståndaren. Det blev facit när Frölunda och Färjestad matchades ihop i åttondelsfinalen i Champions Hockey League. En motståndare som är allt annat än obekant.
– Vi känner varandra väl. Vi ställs mot den största guldfavorit i SHL och de är regerande CHL-mästare, så det är en fin utmaning för oss, säger Johan Pennerborn.

Färjestad kommer i egenskap av grupptvåa att börja hemma (12/13 november), med retur i Göteborg veckan efter. – Med tanke på att det är en av våra största rivaler i svensk hockey som vi ställs emot så känns det ju som att det skulle kunna bli två fina publikmatcher, säger Pennerborn.

Klicka här för att se hela slutspelsträdet.