Här är kvällens laguppställning
Publicerad: 2019-09-19
inför match
Omgång 3 och Växjö Lakers på besök i Löfbergs Arena.
– Vi har gjort lite omkastningar i laget till idag, meddelar tränare Johan Pennerborn.

Fokuset ligger hårt på det defensiva arbetet. Det efter 9 insläppta mål på två matcher.
– Vi kastar om i backparen lite. Det är i början av säsongen och det är några nya som fortsatt är lite ovana med SHL-spelet. Det är tidigt på säsongen och vi måste testa lite, säger Pennerborn som också låter Markus Svensson vakta kassen.

Framåt går Ville Leskinen in i kedjan med Lilliz Nilsson och Linus Johansson. Han ersätter där Per Åslund som istället får Oskar Bäck och Carl Jakobsson vid sin sida.
– Vi söker formationer med god balans. Åslund, med sin rutin och smartness, blir ett bra stöd åt ungdomarna i den kedjan, medan det ska bli intressant att se vad Leskinen kan göra med en sådan som Lilliz i samma kedja. Samma där, vi söker och över tid ska vi finna, avslutar han.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00 och biljetter till matchen hittar du i länken nedan.
{!A}
{!B}