Säsongens viktigaste match väntar ikväll
Publicerad: 2019-03-28
inför match
Det råder ingen tvekan om att kvällens kvartsfinal 4:7 är säsongens hittills viktigaste match.

– Vår avsikt är att åka till Jönköping för att vinna, säger Johan Pennerborn.

Det har, efter tre matcher spelade, varit bortalagsfördel i den här kvartsfinalen. Idel bortasegrar i serien vilket enligt logiken borde ge en FBK-seger ikväll.
– Det är inte så enkelt så att vi kan förlita oss på logiken, men vi har alla verktyg för att lyckas. Vi har pratat och analyserat tisdagsmatchen och sätter oss på bussen med gott mod. Det är först till fyra segrar och ikväll vill vi kvittera den här kvartsfinalserien, säger Pennerborn.

Sex mål på tre matcher är mindre än snittet under grundserien.
– Vi får lägen och skapar chanser, men det är bara att fortsätta nöta så kommer målen. Jag hade en i ramen senast som hade gett oss 2-0 och vem vet hur matchen hade slutat då? Det kan vi bara spekulera i och det gör ingen skillnad nu, men det hade varit värre om inte lägena kommit alls. Som sagt, vi skapar lägen och jag är säker på att målen kommer om vi bara fortsätter jobba på som vi gjort hela säsongen, säger Michael Lindqvist.

Matchen i Kinnarps Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live.

Dagens laguppställning

{!A}