Popovic: – Vi hade behövt första målet.
Publicerad: 2021-01-09
Eftersnack
Färjestad föll tungt i Scandinavium där Frölunda till slut vann med 3-0.
– De var lite hetare än oss, vann insidan på alla sina tre mål, säger FBK-tränaren Peter Popovic.

Färjestad inledde bra mot Frölunda, höll jämna steg både spel och chansmässigt första 10 minuterna. Men när hemmalaget gjorde 1-0 var det Frölunda för nästan hela slanten.
– En bra inledning, mycket bättre än senast vi var här, men vi hade behövt göra det första målet, säger Peter Popocic.
– Nu fick de både 1-0 och 2-0 i första och de är bra i ledning.

FBK´s snabba och aggressiva spel mot Röge i förrgår såg vi inte mycket av.
– Det blir så mot Frölunda, det är trängre. Mot Rögle finns det lite mer ytor, tycker FBK-tränaren.
Frölunda satte även 3-0 i andra perioden och uppförsbacken var lång och tung för FBK.

Vad sa ni inför tredje?

– Att vi skulle jaga nästa mål för att göra match av det.
FBK inledde tredje positivt och hade några lägen men när utdelningen uteblev kunde Göteborgslaget ganska enkelt ro hem segern.
– Det som avgör är att de vinner insidan på alla sina tre mål, vi orkar inte stå emot, säger "Poppe".
– Vi är inte tillräckligt heta, helt enkelt.

Har du plus i kanten för någon av dina spelare?

– Haukeland i mål, men i övrigt är det många som kan bättre.