Greger Artursson lämnar Färjestad BK
Publicerad: 2019-06-05
Junior
Efter två år som huvudansvarig för junior- och ungdom så lämnar nu Greger Artursson sin tjänst.

– Ett beslut som är taget i samförstånd med föreningen, säger han.

Artursson, en evig klubblegendar efter ”det där” målet i Globen, lämnar nu sin tjänst i föreningen.
– Inget lätt beslut, men det är ett tufft jobb där man i stort sett är standby 24 timmar om dygnet. Med det sagt så har det varit två fantastiskt roliga år där det hänt mycket och där föreningen tagit steg i vad jag tycker rätt riktning. Men jag känner att jag är redo för nya utmaningar, säger Artursson.

General Manager Peter Jakobsson har förståelse för Arturssons tankar.
– Det är ett extremt krävande jobb. Det lämnar inte mycket till övers för andra intressen än just det man håller på med, och jag förstår därför Gregers tankar.

Vad som händer för Artursson framöver står just nu skrivet i stjärnorna.
– Jag kommer att jobba fram till augusti, men har också lovat att bistå den som kommer efter mig under en period efter det. Jag kommer ju att fortsätta springa i korridorerna framöver då jag har min son som spelar här. Jag vill ju inte släppa allt ”tjôt” som de här korridorerna bjuder på, ler han.

Gregers tjänst kommer initialt att täckas av interna lösningar.
– Vi hjälps åt framöver, men Thomas Rhodin kommer att vara den som får huvudansvaret till en början. Vi börjar så helt enkelt, så får vi se var vi landar framöver, säger Jakobsson.