Inför semifinal 4:7: – Vi har varit trängda förut
Publicerad: 2019-04-12
Semifinal 4:7
Johan Pennerborn tar sitt manskap till Hovet ikväll för den fjärde semifinalen. En semifinalserie som Djurgården leder med 2-1 i matcher.

– Vi har varit trängda förut och tagit oss ur. Det ska vi göra nu också, säger han.

Lagets signum under säsongen som varit har präglats av en starkt förmåga att ta sig ur krångliga lägen. Det såg vi också prov på under kvartsfinalserien mot HV71.
– Bara för att vi gjort det tidigare så går det inte per automatik, men vi har en karaktär i den här gruppen och jag är övertygad om att vi plockar fram den igen. Att åka till ett fullsatt Hovet en fredagskväll ser vi som en fantastisk möjlighet till att visa just den karaktären, menar Pennerborn.

Färjestad gjorde två riktigt bra perioder på Hovet senast det begav sig.
– Det stämmer, och vi vet att vi kan göra det igen. Vi måste göra det över 60 minuter och det ska vi göra ikväll.

Trängt läge?

– Nej det tycker jag inte. Vi är i semifinal där det är först till fyra segrar. Djurgården har två och vi en så jag ser det som väldigt öppet.

Matchen på Hovet startar 19:30 och sänds på Cmore Hockey och Kanal 12.