Bortadubbel väntar för i helgen
Publicerad: 2020-10-23
DamEttan
Till helgen väntar två bortamatcher för damlaget då Örebro står för motståndet på fredag och bussen styr vidare mot Sandviken på lördag. Vi har känt Jennifer Axelsson, assisterande lagkapten i FBK Dam, på pulsen inför helgens dubbel.

Hur är känslan inför helgen?

– Det känns bra. Vi har haft bra tempo på träningarna och börjat hitta in i någon slags ryggmärgshockey. Det har blivit lite som att vi har kört träningsmatcher i säsongens inledning, eftersom de träningsmatcher vi hade inplanerade inför säsongen blev inställda. Vi har inte kommit upp i den nivån där vi vill vara än, säger Jennifer Axelsson.

Vad för typ av matcher tror du vi kommer att få se?

– I matchen mot Örebro får vi räkna med att föra spelet mer och mot Sandviken tror jag att vi kan förvänta oss att det blir lite mer jämt spelmässigt. Sen vet vi att båda lagen vill slå oss, alla vill slå Färjestad så det gäller att göra jobbet till hundra procent.

Färjestad ligger i nuläget tvåa i tabellen efter Sandviken, som har en mer spelad match. Vad har du för förväntningar inför helgen?

– Jag vill att vi ska hitta in i spelet nu, att det ska sitta mer och att vi får in en skön känsla som vi håller kvar i 60 minuter. Hittills har vi kanske gjort det i 20 minuter utspritt över olika perioder, nu ser jag fram emot att vi gör det vi ska genom hela matchen, avslutar Axelsson.

Laget kommande helg:

Målvakter

50 Linda Glädt - 53 Lina Eriksson

Backar

4 Hilda Södergren - 13 Annie Parsons
25 Linn Fernström - 6 Alexandra Finlayson
3 Fia Larsson - 23 Jennifer Axelsson

Kedjor

20 Johanna Brink - 10 Saga Tynell-Nissas - 39 Josefin Lindström
64 Emma Lindgren - 91 Ellinor Hermansson - 24 Mimmi Gill
14 Elin Benn - 27 Julia Pettersson - 28 Emma Thomann
32 Julia Martinsson