Mikael Olsson blir ny ekonomichef
Publicerad: 2020-08-03
föreningen
Det är inte bara på isen det rekryteras. Idag blev det klart att Mikael Olsson blir ny ekonomichef i Färjestad BK.

– Ett spännande uppdrag, säger Olsson.

Mikael Olsson är på ett sätt redan inne i föreningsverksamheten. Han har en son som spelar hockey i föreningen, samt att han själv är assisterande tränare i U16. Nu utökar han sin tid i Löfbergs Arena.
– Kombinationen med mitt egna idrottsintresse i bakgrunden, men också att få jobba med Färjestad som varumärke är lockande. Jag har jobbat med ekonomi hela mitt liv, och kanske kan jag komma in med lite nya vinklar genom att ta russinen ur kakan från tidigare jobb och branscher. När jag sökte och sedan blev tillfrågad om jag ville ha tjänsten var det inte mycket att fundera på, säger Olsson.

– Mikael är en kille som redan är förankrad i vår verksamhet, det är ett plus såklart. Men har får ju jobbet för de meriter han besitter i ekonomichefsrollen. Det känns som vi tar ytterligare ett steg i processen med att ha ordning och reda på det vi gör, och i dessa tider känns det oerhört bra att få in en sådan kraft när vi som bäst behöver det, säger VD Stefan Larsson om nytillskottet.

En första dag på jobbet handlar mycket om att få en överblick och att sätta sig in i rutinerna.
– Det blir ju att bekanta sig med verksamheten över lag i början. Jag har fått en diger lista av Stefan att sätta tänderna i, skrattar Olsson.