Consto tror på Färjestad BK
Publicerad: 2020-11-17
Den norska byggkoncernen Consto har tecknat ett marknadsavtal med Färjestad BK.

– Vi är glada över att utöka vårt samarbete med Färjestad BK, säger Christer Lund.

CONSTO är en offensiv byggkoncern med starka förgreningar i både Sverige och Norge. Norska moderbolaget CONSTO AS inledde sin verksamhet i Tromsö 2006 och har därefter utvecklats till en betydande aktör i Norge. Koncernen är sedan 2016 även verksamma i Sverige. Etableringen i Sverige gjordes genom att förvärva Byggbolaget i Värmland AB.

– Vi är mycket glada och stolta över det förnyade och utökade samarbete med Consto. Consto och tidigare Byggbolaget har varit med oss i mer än tio års tid och har expanderat enormt de senaste åren både i Sverige och Norge. Att vi får vara en del av den satsningen nu och kommande år känns verkligen bra. Det kommer förutom exponering på damlag, junior och A-lag även ske aktiveringar för deras personal och kunder tillsammans med Färjestad BK både på och utanför isen i Löfbergs Arena, säger Mats Tågmark Färjestad BK Marknad.
  – Vi är glada över att utöka vårt samarbete med Färjestad BK. Vi vet att hockey och Färjestad BK följs med stort intresse för många av våra kunder, samarbetspartners och personal. Med detta samarbete så får vi möjlighet att nå ut med vårt varumärke till hela Sverige, men även i Norge där Färjestad BK tack vare närheten till Oslo har starkt genomslag. Att vi dessutom via faciliteterna i Löfbergs Arena kan förena både nytta och nöje tillsammans med vår personal gör det ännu mer lämpligt, säger Constos Christer Lund.

På bilden ses Mats Tågmark, FBK, Lasse Vikström och Christer Lund, Consto samt Niclas Eriksson, FBK.