”Korsdrag” i laguppställningen inför Rögle
Publicerad: 2019-11-21
inför match
När Färjestad ikväll skrinnar in i en kokande Catena Arena i Ängelholm så är det med en seger i sikte. Man justerar därför en hel del i kedjekonstellationerna.

– Det är lätt att det kan bli lite monotont så därför gör vi lite ändringar inför kvällen, säger Johan Pennerborn.

Längst bak kommer Arvid Holm att stå och framför sig kommer han närmast att ha samma backpar som tidigare. Det är längre upp i banan de stora förändringarna skett.
– Vi har spelat med samma konstellationer en längre tid nu och det kan ibland vara bra att möblera om för att inte saker och ting ska gå i stå. Det ska dock inte spela någon roll vilka kedjekamrater du har bredvid dig då vi har ett gemensamt tänk om hur saker och ting ska utföras där ute, säger Pennerborn.

Hur har snacket gått de senaste dagarna?

– Vi har haft möten, som vi alltid har under en säsong, inget konstigt med det. Men vi har vädrat, öppet och ärligt, det vi känner att vi gått bom på både före och under match. Vi har ett ansvar i det här, oavsett position. Att vi sen gör om lite i kedjorna är ju som jag var inne på innan, för att få en förändring, ett litet wake-up call om man vill kalla det så, säger Pennerborn som tillsammans med Mattias Hell och fystränare Richard Kalenius tog en joggingtur längs havet i den svala väderleken under förmiddagen för att rensa skallarna.
– Skönt att komma ut och få lite luft i lungorna. Det är en fin uppladdning, säger han.

Svalt lär det dock inte bli när spelarna äntrar rinken då det väntas i stora drag utsåld salong och ett sedvanligt bra tryck i Ängelholm.
– Vi möter ett ruskigt kompetent lag ikväll. Det gäller att vi plockar fram det bästa vi har, ger hundra procent i alla lägen och spelar för klubbmärket och alla som känner tillhörighet till det, avslutar Pennerborn.

Matchen i Catena Arena startar klockan 19:00 och sänds på Cmore Live. Kommentator för kvällen är Johan Edlund.
{!A}