Långvarigt samarbete förlängs
Publicerad: 2021-06-17
Partner
Helmia har varit en stark partner till Färjestad BK under lång tid. Nu förlängs relationen ytterligare.

– Värmland och Färjestad BK betyder väldigt mycket för oss, säger Christian Walfridson, Helmia.

Att det finns ett hockeyintresse i Värmland är inga nyheter. Att det inför kommande säsong råder ett viss sug efter att få se laget spela matcher är också det ett faktum. En viktig parameter är också att näringslivet har ett stort intresse att verka tillsammans med Färjestad BK. Nu är det Helmia som förlängt sitt samarbete.
– Helmia har haft ett samarbete med Färjestad BK i mer än tjugo år och deras devis lyder ”Helmia - bygger på förtroende”, och det känner vi verkligen genomsyrar vårt samarbete. Vi är verkligen tacksamma och glada över vårt nya avtal för kommande år, säger Niclas Eriksson Färjestad BK.

Värmland är vår hemmaplan och för koncernchef Christian Walfridson och Helmia Bils VD Henrik Forsberg känns det naturligt att förlänga samarbetet med Färjestad BK.
– Värmland är där vi har vår verksamhet och vårt hjärta och därför är det en självklarhet att förlänga vårt framgångsrika samarbete med Färjestad BK, säger Christian Walfridson.
– Det är ett av de starkaste, om inte det starkaste, varumärket i Värmland och Färjestad BK delar vårt synsätt att ständigt utveckla verksamheten och flytta fram positionerna, säger Henrik Forsberg.