Malmömatchen flyttas igen
Publicerad: 2021-03-10
Matchflytt
Malmö har tidigare haft konstaterad smitta inom laget och efter ytterligare tester har mer smitta identifierats. Därmed skjuts även lagets tre kommande matcher fram. Detta berör lördagens match mot Skellefteå, måndagens match mot Leksand samt tisdagens match mot Färjestad.

Malmös kommande matcher mot Skellefteå, Leksand samt Färjestad flyttas fram till senare datum. Detta efter att ytterligare smitta konstaterats inom Malmö som tidigare skjutit fram två matcher i veckan på grund av smitta.

– Detta innebär att vi kommer behöva skjuta slutspelet för att kunna genomföra grundserien men SHL har en beredskap sedan tidigare och är förberedda. Vi kommer inom kort kommunicera nya datum för grundseriens avslut samt slutspel och kval, säger Johan Hemlin, sportchef och vice VD SHL.

Färjestad BK/SHL