Äntligen fick Westin göra comeback
Publicerad: 2019-11-30
Eftersnack
Efter fotfrakturen i början av oktober har Jens Westin jobbat hårt för sin comeback, hemma mot Frölunda var det äntligen dags.
– Kul men nervöst, säger Jens efter matchen.

Jens Westin skadades i foten mot Oskarshamn den 5 oktober och har missat 13 senaste matcherna. Mot Frölunda var han äntligen tillbaka.
– Kul men nervöst, säger Jens.
– Mer första bytena, sen kom man in i det mer och mer.
Hur kändes det ute på isen efter nästan åtta veckors skadefrånvaro, lite ringrostigt?
– Ja, i timing och spelet med puck mest, skridskoåkningen kan man hålla uppe men allt annat var lite rostigt, tycker FBK-backen.
– Tyckte ändå att det gick bättre och bättre ju längre matchen gick.
Hur känns foten?
– Medicinskt är det läkt och så men den är fortfarande stel och det finns fortfarande lite smärta, berättar Jens.
– Men inget som kan bli värre så man får lära sig att spela med det bara.
Du fick drygt 11 minuters istid, var det lagom?
– Vi sa det innan att jag skulle matchas in lite lugnt så det var perfekt.

För Färjestads del var det skönt att ha sin defensiva klippa tillbaka, speciellt när "skottskadade" backen Sebastian Erixon inte kom till spel. När Jens Westin är på isen vet tränarna och laget precis vad de får av den hårdjobbande, uppoffrande och laglojale 30-åringen.