Hockeydrama på högsta nivå ikväll
Publicerad: 2019-04-03
Game 7
Efter en extremt jämn kvartsfinalserie så står vi vid det definitiva slutet. Vinna eller försvinna, himmel eller helvete - välj själva. Ikväll får vi svaret. Då går antingen Färjestad BK eller HV71 till semifinal.

Det som hände här i lördags är historia, så även matchen i Kinnarps i måndags. Det här är finalen i en kvartsfinalserie som vi troligtvis kommer att prata om länge, oavsett utgång.

– Vi kom inte upp i den nivån vi vill och behöver vara i senast. Vi får en bra start men faller sedan ur, börjar slarva i vårt system och då faller initiativet över till HV. Det ska inte ske i morgon, säger Johan Pennerborn.

Efter förlusten i måndags satte sig laget på bussen, städade av matchen och när gänget klev av i Karlstad vid 01:30 på tisdagen så var all fokus inställd på en ”Game 7” i Löfbergs Arena.
– En jättehäftig match att få spela. Det gäller att njuta av situationen och inte bli ängslig där ute. Den som vågar mest kommer att vinna, och det ska vi göra, sade lagkapten Mikael Wikstrand efter gårdagens lättare ispass.

Håkan Loob tittade förbi träningen igår och mindes tillbaka på en egen upplevelse av just en ”Game 7”.
– Första slutspelsomgången i Stanley Cup-slutspelet 1989. Jag tror vi var 40 poäng före Vancouver i serien, men det blev en sjunde och avgörande match hemma i Saddledome, en match som gick till sudden death. Vi vann den, och efter det fick vi in så mycket energi i lägret att vi gick och vann hela alltihopa, säger han.

Matchen i Löfbergs Arena startar klockan 19:00 och det finns biljetter kvar. Klicka på den här länken för att säkra din!