Matchtät vecka avslutas i Gävle - Martin tillbaka
Publicerad: 2019-09-20
inför match
Fjärde matchen på sju dagar. Lördagens match spelas i Gävle mot ett Brynäs som i och med matchen begår hemmapremiär. Detta i en omdöpt arena då Gavlerinken är historia och där Monitor ERP Arena är nutid från och med idag.

Färjestad rullade från Löfbergs Arena strax efter lunch idag och morgonvärmer på plats i Gävle. Man ställs mot ett Brynäs som verkligen rivstartade säsongen med en övertygande vinst mot Frölunda i Scandinavium. Siffrorna skrevs till slut 5-2 till Gävlelagets favör, men man hade ledningen 5-0 ett tag.

Därefter fortsatte man norrut, till Linköping, där man fortsatte i samma målglada tempo. Brynäs hade 2-0 med sig in i paus efter den första, men LHC reducerade snabbt i den andra innan Brynäs kunde åter tvåmålsledningen i starten av den tredje perioden. Men sedan hände det något hos hemmalaget. Reducerat och kvitterat inom loppet av en och en halv minut och matchen togs till förlängning. En förlängning som endast blev 1:28 lång innan hemmalaget kunde sätta pucken och ta hand om extrapoängen.

När pucken går i isen i morgon 15:15 så är det alltså hemmapremiär för Brynäs och det blir bra drag på läktarna. Ett antal minibussar rullar från Karlstad för att ge Färjestad sitt stöd i jakten på den andra raka segern för säsongen.

Efter en dålig första period igår så samlade FBK-gänget ihop sig och de avslutande två perioderna var laget att känna igen. Det gav också en vändning som inbringade säsongens första trepoängare. En trend man nu såklart vill att den håller i sig.
– Sagt det innan, säger det igen. Det är en lång säsong och vi är i den absoluta starten av den. Vi har många nya som ska spelas in och det kommer att ta lite tid. Det finns en god tro inom gruppen och nu åker vi till Gävle för att fortsätta på inslagen väg, säger Johan Pennerborn som glädjande nog kunde välkomna Martin Johansson till bussresan.
– Martin är med på bussen. Sedan får vi väl se hur mycket spel det blir, men han är sugen, det är väl det minsta man kan säga, avslutar Pennerborn.

Matchen i Monitor ERP Arena startar klockan 15:15 och sänds i Cmore Hockey.
{!A}
{!B}