Hemmamatch i DamEttan
Publicerad: 2020-10-18
DamEttan
Efter ett kortare uppehåll är det dags för Färjestad att återuppta spelet i DamEttan. Skärplinge kommer på besök i Löfbergs Arena idag.

Skärplinge väntar efter ett längre speluppehåll. Hur går tankarna inför kommande match?

– Vi är riktigt taggade inför söndagens match. Vi fick tyvärr ett ofrivilligt speluppehåll på två veckor dels på grund av att Leksandsmatchen flyttades, men även på grund av ett inplanerat uppehåll för tjejernas kval till TV-pucken. Vi får nog vara beredda på att matcher flyttas i och med att läget är som det är. För vår del ska detta inte påverka oss nämnvärt, vi har våra mål med säsongen klara. Vi har ändrat träningsupplägget lite och jag skulle säga att uppehållet har gett oss tid att träna på viktiga delar i vårt spel. Vi har haft en bra träningsperiod, så jag hoppas att vi får se resultatet av detta i dagens match. Nu går vi in i en period med fler matcher på kort tid, så det känns skönt att vi fått tiden att sätta vårt spel ytterligare, säger tränare Niclas Malmquist.

Laget mot Skärplinge

Målvakter

50 Linda Glädt (53 Lina Eriksson)

Backpar