Fortsatt osäkra publikförutsättningar
Publicerad: 2021-05-05
Biljetter
Vi är många som drömmer om att få uppleva ett fullsatt och kokande Löfbergs Arena igen, och efter denna säsong bekräftades obestridligt att hockey, och då synnerhet Färjestad BK, ska upplevas på plats i Löfbergs Arena och givetvis tillsammans med tusentals grönvita fans. Hockey är bäst live, så enkelt är det!

Pandemin håller oss, och hela samhället, fortfarande i ett järngrepp. Men vi börjar faktiskt få små indikationer på att lättnader kring restriktioner är på gång att verkställas, dock i olika etapper. Det är dryga fyra månader kvar innan vår hemmapremiär i SHL och vi hoppas och tror att publikrestriktionerna kommer att se annorlunda ut när SHL-säsongen drar igång och att vi då också tillåts erbjuda våra grönvita fans möjlighet att på plats i Löfbergs Arena vara en del av Färjestad BK.

På grund av osäkerheten kring vilka publikrestriktioner som kommer att gälla i september kan vi tillsvidare inte erbjuda serie- eller säsongskort. Antal personer som tillåts i Löfbergs Arena, antal personer i varje sällskap och avstånd mellan varje sällskap är bara några exempel på osäkerhetsfaktorer som vi idag inte kan värdera och än mindre anpassa oss efter.

Fans som tidigare haft serie- eller säsongskort, fans som på olika sätt stöttat Färjestad BK under pandemin och klubbens medlemmar kommer att erbjudas förtur till kommande säsongs matcher, som lösbiljetter eller förhoppningsvis också som serie-/säsongskort så fort möjlighet till detta möjliggörs.

Vi beklagar att vi tillsvidare inte kan erbjuda vare sig serie-/säsongskort eller lösbiljetter till säsongen 2021/2022 men vi hoppas och tror på förståelse kring den osäkerhet som fortfarande råder.
Så fort vi får tydliga indikationer eller riktlinjer kring vad som kommer att gälla i september och resterande del av säsongen återkommer vi med information.

Framåt och Uppåt – Tillsammans!
{!A}
{!B}