Utsåld salong väntas i premiären
Publicerad: 2019-09-10
premiär
Löfbergs Arena förväntas vara fylld till sista plats på lördag kväll när SHL-säsongen startar med Örebro på andra sidan. Fansen laddar på var sitt håll och förutsättningar för stämning finns där, helt klart.

– Grymt kul att SHL startar nu, säger supporterklubben Wolfpacks ordförande Carola Knudsen.

Som uppladdning inför matchen samlas, i sedvanlig ordning, Färjestadsfansen i centrala Karlstad för en gemensam marsch de dryga 3,5 kilometrarna norrut till Löfbergs Arena.
Du kan läsa mer om den här:
Men det inte bara hemmafansen som rustar för premiär. Örebro är vår närmaste motståndare och med tanke på det så kommer bortaföljet att bli aningen större än vad vi är vana vid.
– De brukar gilla att åka hit till oss i Karlstad. Jag tycker att det är kul när det kommer bortafans. Det drar upp hela stämningen, säger Knudsen.

Det är sedan tidigare klart att Färjestad kommer att få fler platser än brukligt vid en match i Jönköping den 12 oktober.

Att göra så att större bortaföljen kan komma, är det bra?

– Absolut. Nu är det ju svårt för oss att få samma antal i Örebro som de får här då deras hall är ganska liten. Men i arenor där det går är det ju kanon om klubbar kan samarbeta så att det kan bli någon eller några gånger per säsong. Det höjer matchen och ligan i stort tror jag. Det känns som om Karlstad längtar efter lördag. Vi gör det hur som helst. Hoppas hela Löfbergs Arena är på tårna så att vi kan få till en sådan där magisk stämning som det går att få i vår hemmaborg, avslutar Knudsen.